Offline winkels moeten zich razendsnel aanpassen aan de huidige technologische ontwikkelingen en het snel veranderde gebruikersgedrag van de consument. De consument van vandaag heeft de smartphone in de hand om tijdens het winkelen prijzen te vergelijken en reviews op te zoeken, ook wel ‘showrooming’ genoemd. Zie hier het antwoord van de retailsector, interactieve retail displays om de beleving te vergroten en de consument meerwaarde te bieden. Bekijk de video.

Showrooming; het gebruik van mobile devices op de winkelvloer voor bijvoorbeeld prijs vergelijking of het checken van product reviews neemt steeds grotere vormen aan. Uit nieuw onderzoek van Vibes blijkt dat 44% van de shoppers dit regelmatig doet. Showrooming is eigenlijk een standaard onderdeel geworden van het winkelen. Niemand wil er thuis achter komen dat het net gekochte product ergens anders goedkoper in de schappen ligt. Of misschien wel erger, slechte reviews online krijgt.

Leer hier meer informatie over showrooming.

Hieronder een impressie van een interactieve retail display voor schoenen. Wil je meer weten over interactieve retail displays, ga dan naar de website van deze nieuwe startup: www.perchinteractive.com

bron: perch