Mannen kopen meer via mobiele devices dan vrouwen
Volgens een recent onderzoek van BI Intelligence kopen meer mannen dan vrouwen via mobiele devices. Ondanks dat vrouwen voorloper zijn op het gebied van online aankopen zijn het dus de mannen die er voorkeur aan geven om via de smartphone of tablet een product of dienst aan te schaffen. 57% van de vrouwen kocht in 2013 een product online, terwijl dit bij mannen op een percentage lag van 52%. Maar 22% van de mannen deed deze aankoop via mobiel terwijl bij vrouwen dit op 18% uit kwam.

Millenials (18-34jarigen) blijken weer eens aan kop te gaan als het gaat om online aankopen. Ondanks dat deze doelgroep minder te besteden heeft dan andere doelgroepen. Maar Baby Boomers en senioren doen het zeker niet slecht en hebben de afgelopen jaren ook mobiel omarmd. 1 op de 4 mobiele shoppers in de VS is ouder dan 55. Het is dan ook geen geheim dat tablets juist zeer goed scoren bij senioren.

In het eerste kwartaal van 2014 kochten volgens onderzoeksbureau comScore 78% van de populatie van 15jaar en ouder een product online. Maar wie zijn nu deze online shoppers? Bekijk het in onderstaande grafiek.

mannen.mobieleaankopen

Photo:alexanderkafka(cc)
b
ron:BI