In 2.53 min enthousiast raken en het nut inzien van mobiele zoekopdrachten en mobiele advertenties? Dat is zeker mogelijk. Een combinatie van beeld en statistieken vliegen voorbij in onderstaande video waarbij het gedrag van consumenten met hun smartphone onder de loep wordt genomen. Met cijfers van het gedrag van consumenten voor, tijdens en na het winkelen.

We zijn zo verknocht en vertrouwen zo ons mobiele device dat 74% op een aankoop overgaat gebaseerd op een mobiele zoekopdracht. En het simpel en zichtbaar maken van een ‘click to call’ button is ook geen overbodige luxe want 61% belt graag direct met je  na een zoekopdracht. En dat advertenties op mobiel werken wordt ook duidelijk. Op het relatief kleine scherm merkt 82% van de consumenten de mobiele banners op. 42% clickt op de advertentie. Lijkt het veel? De video is geproduceerd door Google dat toch aardig wat data opbouwt. De click en conversie rate ligt in ieder geval hoger dan op de pc en desktop. Voorwaarde is uiteraard wel dat de mobiele banner relevant, in de juiste context, op het juiste moment en bij voorkeur ‘location based’ wordt getoond aan de smartphone gebruiker.

Bekijk zelf onderstaande video om het gedrag van consumenten op hun smartphone beter te begrijpen.

bron:Google
Photo:meiburgin(cc)