Wanneer make-up loze selfies, zwangere buiken met striae en andere imperfecties worden gedeeld op social media, draagt dat voor vier van de tien Nederlandse vrouwen (41%) bij aan het eigen zelfvertrouwen. Huidklachten die het zelfvertrouwen het meest aantasten zijn acne (33%), huidveroudering (17%) en een droge of schilferige huid (13%). Van de groep die last heeft van acne, is maar liefst 40% zich daar meerdere keren per dag – soms zelfs constant – van bewust. Toch zijn huidklachten voor de meerderheid geen reden om minder selfies op social media te delen (60%). Dit blijkt uit een onderzoek van Bio-Oil onder ruim 1000 Nederlandse vrouwen van 18 jaar en ouder.

Bron:
Onderzoek uitgevoerd door PanelWizard in opdracht van Bio-Oil onder ruim 1000 vrouwen in Nederland in de leeftijd van 18 jaar en ouder, in december 2016. Het onderzoek is uitgevoerd op basis van een reële spreiding naar leeftijd, arbeidsparticipatie, gezinssituatie, regio, provincie en opleidingsniveau.