Hoe zou jij willen winkelen in de toekomst? Die vraag stelde Latitude aan meer dan 900 smartphone eigenaren over de gehele wereld in een poging erachter te komen wat de voor- en nadelen zijn als het gaat om mobile shopping. Hoe kunnen mobile devices zowel de online als in-store retail ervaring in de toekomst vergroten. Mcommerce zal een steeds grotere rol gaan spelen. Consumenten zijn er klaar voor. 63% geeft aan te verwachten meer te shoppen via mobiel in de komende jaren. Lees verder voor meer mobile shopping gedrag trends.

Smartphones worden voornamelijk gebruikt voor het localiseren van een winkel. Het opzoeken van informatie over een product en vergelijken van prijs zijn daarnaast activiteiten die het meest op mobiel plaatsvinden. Het daadwerlijk kopen doen we nog steeds het meest via een laptop/ desktop. Ook de tablet wordt voornamelijk gebruikt voorafgaand aan een aankoop voor het inwinnen van product informatie en prijsvergelijking. Het opzoeken van product reviews wordt veelal op tablet gedaan.

In onderstaande afbeelding staan de mobiele toekomst wensen voor zowel de virtuele als fysieke retail omgeving. Wil jij pushberichten ontvangen wanneer jou favoriete winkel sale heeft of een foto van jezelf uploaden om vervolgens virtueel op je mobieltje te zien hoe die jeans je staan?

Latitude-Future-Requests-Virtual-Retail Latitude-Future-Requests-Physical-Retail

Bron: Latitude

Photo: ketaiblogger (cc)