Sanoma | SBS heeft haar positie in cross-device online bereik verder uitgebouwd. Alle merken binnen Sanoma | SBS noteren tezamen een online maandbereik van 67,5%. Uitschieter is NU.nl. Met 7,1 miljoen unieke bezoekers heeft NU.nl een online maandbereik van 49,3% (13+) en in maart van dit jaar een gemiddeld dagbereik van ruim 2,1 miljoen. Daarmee is NU.nl het grootste nieuwsplatform van Nederland.

Tijdens de presidentsverkiezingen in Amerika en de verkiezingen in Nederland waren er hoge pieken in bezoekersaantallen te zien. Op 9 november, de dag van de ontknoping van de Amerikaanse verkiezingen, trok NU.nl 3 miljoen unieke bezoekers. Dat waren er 1,1 miljoen meer dan op een normale dag, een stijging van 58%. Op verkiezingsdag in Nederland bezochten 1 miljoen meer mensen NU.nl, een stijging van maar liefst 49%. Dit onderstreept de toegevoegde waarde van NU.nl als nieuwsbron verder als het gaat om binnen- en buitenlandsnieuws, achtergronden, economie, tech, entertainment en lifestyle

Bron: NOBO bereiksonderzoek