Het percentage van de aankopen in fysieke winkels waarbij mobiele telefoons op de winkelvloer zijn gebruikt stond in 2013 op afgerond 7 procent. De hieraan gerelateerde omzet was maar liefst 45 procent hoger in vergelijking tot 2012. Deze cijfers komen uit een nieuw rapport van Deloitte Digital waarvoor 2.000 consumenten gevraagd zijn naar hun smartphone gebruik op de winkelvloer. Interessante uitkomsten waren dan ook dat consumenten die hun smartphone voorafgaand of op de winkelvloer gebruikten, meer geneigd waren tot aankoop over te gaan dan de gemiddelde shopper. Degene die hun smartphone op de winkelvloer gebruiken gaan zelfs bijna twee keer vaker over tot aankoop.

Tevens bleek dat mensen die hun smartphone op de winkelvloer gebruiken uiteindelijk meer uitgeven. Sterker nog maar liefst 61 procent bleek meer uit geven na gebruik van hun smartphone. Mensen die geen gebruik maakte van hun smartphone spendeerden daarentegen 10 procent minder. Voor de aanschaf van consumenten elektronica wordt het meest op de winkelvloer de mobiel geraadpleegd, gevolgd door games en speelgoed en meubels/ woon assesoiress. Er niet niet alleen op prijs vergelijken maar juist reviews spelen een belangrijke rol. Zowel die op de site van de retailer of vergelijker danwel op de site van een concurrerend merk.

Bron: eConsultancy

Photo: lfl (cc)