Consumenten zien Media Markt als dé winkel op het gebied van smart home. De top 5 wordt aangevuld met Coolblue, Bol.com, Conrad en BCC. Philips is het grootste smart home merk. Dit is vooral te danken aan de Philips Hue lampen en schakelaars. Dit blijkt uit de Smart Home Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders.

Media Markt bij vrouwen, Conrad bij mannen
Ruim één op de drie (35%) Nederlanders ziet Media Markt als dé smart home winkel. Zestien procent van de Nederlanders denkt hierbij aan Coolblue. Daarna volgen Bol.com (9%), Conrad (9%) en BCC (6%). Vrouwen associeren Media Markt sterker met smart home dan mannen (38% vs. 32%). Daarentegen koppelen mannen Conrad vaker aan smart home dan vrouwen (14% vs. 4%). Waarschijnlijk scoort Conrad beter bij mannen door het uitgebreide technische assortiment.

Philips grootste smart home merk
Philips heeft het grootste marktaandeel (14%) in smart home producten. Dit komt met name doordat Philips Hue groot is in slimme verlichting en schakelaars. De top 5 wordt aangevuld met Toon (9% marktaandeel), KlikAanKlikUit (4%), Nefit (4%) en ICY (E-thermostaat) (2%).

Methodiek en verantwoording
De resultaten uit het persbericht komen uit de Smart Home Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 6.000 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld.