De twintigers en dertigers van dit moment zijn opgegroeid met het internet en de opkomst van mobiele devices. Dit heeft gevolgen in de zin hoe zij media consumeren. Maar niet alleen dat. Ook  het orienteren op producten en diensten en de wijze waarop zij tot een aankoopbeslissing overgaan is anders dan dat van andere generaties.

Wat millennials online en offline van media verlangen. Infographic
Het is een generatie die aanwezig is op maar liefst 4 of meer online platformen en helemaal niet zo negatief tegenover telemarketeers staat. 57% beantwoord alle vragen van de telemarketeer. Het is ook een generatie die zich bij een aankoop van een product laat beinvloeden door vrienden en familie. Dit laatste is op zich niet heel vreemd. Maar wat wel opvalt is dat deze doelgroep zich focust op reviews op het internet. 77% van de millennials vindt dit allesbepalend. Op dit moment heeft 11% een adblocker en ziet dus geen advertenties (displayuitingen) meer verschijnen.
Meer weten over het mediagedrag van millenials? Bekijk dan onderstaande infographic.

 

 

Millennials en apps
Benieuwd naar de voorkeuren en gewoontes van de generatie geboren tussen 1980 en 2000 van mobiel en app gebruik? Klik dan hier.