Dat Instagram een van de populairste platformen van dit moment is, zie je om je heen. Meer dan een miljard gebruikers heeft het platform. Maar er is meer dan dat. Zo is de betrokkenheid of populair gezegd engagement per volger maar liefst 58x hoger dan op Facebook.
Dit is slechts een van de 21 statistieken die je in onderstaande infographic van Adroll terug kan vinden. Meer dan 500 miljoen gebruikers zijn elke dag actief op het sociale mediaplatform en maar liefst 400 miljoen gebruikers plaatst dagelijks wat op Instagram Stories. Dat zijn nog eens aantallen.
Geen wonder dat nu veel merken de weg naar het platform hebben gevonden en adverteren op het populaire netwerk. De targetingopties om doelgroepen te bereiken via dit medium is het afgelopen jaar dan ook enorm gegroeid en in stand alone of in combinatie met Facebook goed te gebruiken.
Adverteren op de woensdag is het duurst zo laat de infographic ons weten. Instagram Stories werkt ook goed voor bedrijven, want 1 op de 3 bezoekers die wel eens een story heeft bekeken van een merk, zegt ook meer geinteresseerd te zijn geraakt in het merk. 60% van de bezoekers van het platform beweert nieuwe producten te leren kennen via het platform.
Bekijk alle statistieken in onderstaande infographic..