Als er een branche is vandaag die zich razendsnel moet aanpassen aan het veranderd consumentengedrag en alle nieuwe technologische ontwikkelingen is het wel de retail branche. De consument bepaalt meer een meer wat er in de schappen komt te liggen, wat hij wil laten bezorgen en hoe. Het lokaal zoeken, nieuwe online belevingen en cross channel commerce heeft een ongelofelijk impact op hoe retailers met digitale media inzet, logistiek en met haar klanten dienen om te gaan. 

In onderstaande presentatie wordt in 10 trends duidelijk gemaakt  dat de consument de leiding heeft: ‘the crowd  will be the company’. Zij lees de consumenten bepalen de nieuwe  regels. De retailer van morgen weet dan ook op de emotie van de consument in te springen, weet bovendien dat de klant altijd en overal wil kopen. De retailer heeft ook de mogelijkheid om hier op in te springen  als het maar over de juiste data beschikt en dit weet toe te passen. Zoals altijd vandaag de dag draait het in de nieuwe economie  uiteindelijk om persoonlijke aandacht en ‘customization’.

Uit een eerder verschenen mobile marketing retail onderzoek is gebleken dat de retailers het helemaal niet zo onaardig doen op het gebied van mobile marketing. Zo heeft 73% van de retailers al een mobiele strategie of is er nu actief mee bezig.  Klik hier voor  het artikel over het Mobile Marketing Retail Onderzoek. En wil je weten welke 5 productgroepen al meer online worden verkocht dan in de reguliere winkelstraat? Klik dan hier.

In onderstaande presentatie de 10 trends voor de retailer van morgen.

Bron: The CrowdCompany/thewebstrategist

Photo: thecosmopolitan (cc)