Uit bijna elk onderzoek blijkt dat mobiele coupons interessant gevonden worden door consumenten. 55% van de mobiele gebruikers geeft aan hier interesse in te hebben terwijl slechts 10% ooit een mobiele coupon heeft ontvangen. Werk aan de winkel dus voor de retailbranche!

Mobiele coupons

Mobiele coupons hebben een aantal voordelen. Zo kunnen mobiele coupons direct verstuurd worden, en zo inspelen op tijdsmomenten waarop het bezoek in de winkel lager is dan gemiddeld. Ook kan via location based targeting goed ingespeeld worden op consumenten die zich in een bepaalde omtrek van de winkel bevinden. Dit vergroot de kans op impulsaankopen en levert extra verkeer na je winkel op. Bovendien kunnen coupons opgeslagen worden in het geheugen van de telefoon wat de kans vergroot op latere transacties. Ook kunnen coupons gedeeld worden met vrienden en op sociale netwerken wat je bereik verder vergroot. Kortom het biedt de retailer een tal van mogelijkheden.

Een andere interessante bevinding uit het mobile marketing retail onderzoek is dat de retailers het helemaal niet zo onaardig doen op het gebied van mobile marketing. Zo heeft 73% van de retailers al een mobiele strategie of is er nu actief mee bezig.  En retail sms campagnes realiseren een 2x zo hoge ctr (click through rate) als gemiddeld.

Belangrijke overige uitkomsten van het onderzoek van Dynmark:

– 41% van de smartphone gebruikers heeft al een keer een aankoop gedaan via zijn of haar mobieltje waarvan 16% kleding heeft gekocht.

– 73% van de shoppers geeft in de winkel er de voorkeur aan om haar mobiel te raadplegen voor extra informatie in plaats van de winkelmedewerker om hulp te vragen.

Retailers met een fysieke winkel staan voor nieuwe uitdagingen.  Showrooming dat wil zeggen het vergelijken van prijzen en  het zoeken naar referenties via de smartphone gebeurt meer en meer. Niet alleen voor duurdere producten als consumentenelectronica maar ook de dagelijkste boodschappen en zeker kleding en schoenenwinkels zullen dit fenomeen steeds vaker opmerken.  Uit eerder onderzoek is gebleken dat het voor de consument vaak loont want via internet worden vaker lagere prijzen gezien, wat in het voordeel is van de op prijs concurrerende (online) retailer.

– Binnen 5 jaar geeft meer dan de helft van het  winkelend publiek de voorkeur aan mobile wallets als het gaat om mobiele betalingen.

Een definitie van een mobile wallet:

A mobile wallet stores your major credit cards, debit cards, prepaid cards, gift cards or vouchers (including coupon and loyalty programs) in your smartphone or tablet and can be organized using a payment application. Through this application you would be able to view and choose the method of payment for a transaction.

Voor meer informatie en de functies van een mobile wallet klik hier

Hieronder vindt je alle uitkomsten van het onderzoek in een infographic.

Mobile Marketing in the Retail Industry
 
Bron: shopper360