Content marketing is populair. Zeker voor merken die gericht zijn op de consumentenmarkt. Maar ook voor de b2b markt heeft content marketing een vaste positie gekregen in de onlinemarketing mix. Met de inzet van content marketing wordt zeker niet alleen de inzet van tekst en blogs bedoeld, maar ook infographics, video, webinars, en casestudies spelen een belangrijke rol en worden in toenemende mate populair in b2b content marketing. 70% van de content marketeers is hier zelfs actiever mee dan een jaar geleden. Toch geeft slechts 21% aan succesvol te zijn in termen van wat content marketing uiteindelijk heeft opgeleverd (ROI).

Content marketing helpt bedrijven socialer te maken en lokt een dialoog en interactie uit met diverse klanten en stakeholders. B2B content marketing levert bovendien een grote bijdrage aan het realiseren van awareness-, engagement-, lead generation en sales doelstellingen. Bekijk welke content marketing trends een belangrijke rol spelen in 2015.

Contentmarketingtrends2015

Photo: smokingapples (cc)

Bron Afbeelding: Uberflip