< Een kijk op de nieuwe Viva iPad App door blogger Mark Wilmont , Salesmanager TwoTwenty>. Toen Apple de iPad in Nederland lanceerde, ontwikkelde Sanoma een unieke Autoweek en iPad app. In deze beide apps werden alle technieken, die de tablet bood zoals swipen,video kijken en alles rondom verrijkte content ingezet. Het werden twee bijzonder interessante apps, alleen de consument zat op deze extra features (nog) niet te wachten.  

viva1

Doordat deze apps erg arbeidsintensief waren om te ontwikkelen en te updaten werden de edities steeds minder frequent uitgebracht.  Zeer begrijpelijk, maar niet vooruitstrevend. Gelukkig is er nu de nieuwe Viva iPad app

Hierbij wil ik graag de woorden van Tim Akkerman, Business Developer mobile bij Sanoma aanhalen en ben met hem eens dat dit een enorme stap vooruit is. De Viva iPad app is helemaal van deze tijd. De juiste content gebundeld in een app die zeker past in de context van de tablet gebruiker. Namelijk op een relax moment op de bank.

 Quote Tim Akkerman:”  Alle content en dus ook tijdschriftcontent wordt automatisch in een voor tablets geoptimaliseerd formaat ingeladen. Iets wat tot nu toe nergens anders in de wereld gebeurt. Een en ander wordt mogelijk gemaakt door onze technisch geavanceerde database die we het Dynamic Content Platform noemen. Hierin is alle content van Sanoma te vinden, zowel realtime actueel als de artikelen die jaren geleden in tijdschriften en op websites verschenen zijn. Dit biedt enorm veel mogelijkheden.”

In onderstaande video wordt de nieuwe Viva iPad app uitegelicht. Naar mijn mening kan deze app een succes worden bij de Viva doelgroep en bij haar adverteerders. Viva biedt wat de consument verwacht van een hedendaagse app.

Bekijk en ervaar het zelf.

Photo: plantronicsgermany (cc)