Dat een mobiele strategie meer is dan een speeltje dat je van Sinterklaas krijgt is inmiddels voor veel marketeers en ondernemers helder. Nu consumenten evenveel of meer tijd (denk aan de millenials) besteden aan mobiele devices dan het grootste medium TV is mobiel niet meer weg te denken in strategieën van veel organisaties.

Uit nieuw onderzoek van SAS blijkt dat 61% van de marketeers op een of andere wijze een mobiele strategie hebben geformuleerd of er  nu mee bezig zijn. Toch heeft slechts 17% van de respondenten mobiel volledig geïntegreerd in haar organisatiedoelstellingen.

Mobiele strategie
Marketeers die haar mobiele strategie integreren in de overall organisatiedoelstellingen meten hun mobiele inzet met indicatoren als klantenloyaliteit, klantenambassadeurs (‘advocay’) en in termen van customer lifetime value. 75% van deze marketeers heeft een mobiel geoptimaliseerde website, 66% een mobiele app en 56% optimaliseert mobiel zoekverkeer.

Bekijk alle uitkomsten over hoe marketeers mobiele strategieën inzetten in onderstaande infographic.
photo:faceme(cc)

mobiele strategie