Generatie Y is de generatie geboren in de begin jaren 80. Het is een generatie die nu de arbeidsmarkt betreedt en 24/7 bereikbaar wil zijn en opgegroeid is met sociale netwerken. Een beetje verslaafd is deze generatie toch wel aan deze netwerken. Gemiddeld zijn ze actief op 2.5 sociale netwerken en logt 34% in op een van deze netwerken zelfs vanuit bed. Vroeger toch een plek waar andere zaken plaatsvonden.

Generatie Y en Sociale Media

Generatie Y  is een generatie dat opgegroeid is in voorspoed en met alle opkomende technologische ontwikkelingen. Maar hoe anders is generatie Y dan bijvoorbeeld de generatie die nu 35 jaar en ouder is? In ieder geval gebruikt deze generatie meer devices en is het second screengebruik zeer populair. Maar liefst 44% van deze generatie is een second screen gebruiker tegen 22% van de 35plussers. IBM noemt deze generatie weer ‘Generatie C’. De ‘C’ staat voor de connected consument, die altijd verbonden is en dat brengt een geheel  nieuwe wijze van marketing door bedrijven met zich mee. De reden is dat de consument meer dan ooit de macht heeft en een op de persoon gericht relevant aanbod los van de locatie en tijd vraagt. Klik hier voor meer informatie over hoe deze generatie met connected devices omgaat.

Bekijk zelf de overige verschillen en het socialmediagebruik van generatie Y in onderstaande infographic.

Generatie Y en social media

photo: mzlazarevski (cc)