Het bedrijf zal zich gaan bezighouden met alle facetten van Content Marketing; Strategie, productie, distributie en optimalisatie. MADE.FOR.DIGITAL speelt hiermee in op de sterk groeiende vraag uit de markt bij zowel bureaus als adverteerders.

Als productiebureau heeft MediaMonks de afgelopen jaren al veel digitale content geproduceerd voor reclamebureaus in binnen-en buitenland. Victor Knaap algemeen directeur MediaMonks: “We zien dat de vraag naar video content zich alleen maar doorzet. Bureaus en merken hebben een toenemende behoefte aan ‘Always on’ content naast de grote campagnes. Om de content marketing vraag goed in te vullen, van strategie en executie, tot optimalisatie, moet je het hele palet aan kunnen bieden, vandaar dat we er voor hebben gekozen om daar een apart bedrijf voor op te richten. We zijn erg blij dat Jelle Kolleman het team gaat aanvoeren, met hem aan het roer van MADE.FOR.DIGITAL hebben we pragmatische, resultaat gedreven creatief in huis die meerdere keren succesvol is geweest in het opbouwen van een bedrijf in de reclame industrie. “

Result driven content

Het onderscheid met andere spelers in deze markt is de samensmelting van creatie, productie en optimalisatie. Kolleman: “Bij mijn vorige bureau Red Urban was ik ook pas tevreden als een campagne goed presteerde. Die benadering staat ook hier centraal in alles wat we doen. En dat kun je alleen waarborgen als je meerder schakels in de keten uitvoert. Dus niet alleen het filmpje maken, maar ook nadenken over kanalen, devices, media, analytics en optimalisatie. Er wordt, net als in de begintijd van Social Media veel geschreven en verteld over Content Marketing, maar er zijn nog maar weinig gespecialiseerde partijen in de markt die het van A tot Z oppakken. Wij hebben de ambitie en dankzij de samenwerking met MediaMonks ook het netwerk en de middelen om een internationale speler van formaat te worden in dit speelveld.”

Er wordt op dit moment door MADE.FOR.DIGITAL al gewerkt aan content voor Nescafé en Exact Software. Daarnaast wordt ook aan klanten als KPN, Microsoft en Philips gewerkt via het andere bedrijf van Kolleman, Shoot2Share; het User Generated Video platform, wat binnen de product portfolio van MADE.FOR.DIGITAL wordt geïntegreerd.

photo:mkhmarketing(cc)