Jongeren tussen de 18 en 34 jaar starten veel eerder met kerstinkopen dan hun ouders. Een opvallende uitkomst uit onderzoek van Horizon Media. 52 procent van deze jongeren gaf aan al begonnen te zijn met kerst shoppen. In dezelfde periode was slechts 37 procent van de 50-65 jarigen al begonnen. Van de jongeren geeft meer dan de helft tevens aan op z’n minst een deel van de inkopen via de mobiele telefoon te gaan verrichten. Dit in vergelijking tot, best wel opvallend, 30 procent van de babyboomers in de leeftijd 50-65 jaar. 

Voor het opdoen van inspiratie is in winkels rond te lopen nog steeds erg populair. 72 procent echter checkt in de winkel de prijzen en gaat vervolgens thuis op bank tot aankoop over. Voor de online aankopen pakken de meest 18-34 jarigen nog steeds de laptop met 84 procent maar doet 43 procent dit op een smartphone en 23 procent middels een tablet. De smartphone is natuurlijk het device voor het opzoeken van informatie terwijl men op de winkelvloer staan. 48 procent van de 18-34 jarigen doet dit.

Meer kerstshopping facts in onderstaande infographic

data-gen-y-vs-boomers-01-2013

Bron: Horizon Media

Photo: eepaul (cc)