MEC Social onderdeel van mediabureau MEC Global lanceert voor haar klant Chocomel als eerste merk in Nederland een consumentenactivatie via WhatsApp. Facebookgebruikers worden hierin opgeroepen om Chocomel aan hun WhatsApp vriendengroep toe te voegen om zo met elkaar kans te maken op een door henzelf gecreëerde festivalbeleving op het Zwarte Cross festival. Van hun festivalervaring op 25, 26 en 27 juli zal een videoverslag worden gemaakt. Deze activatie is onderdeel van de social jaarstrategie van Chocomel die MEC Social voor het FrieslandCampina merk heeft ontwikkeld.

Marieke Rentmeester, Brand Leader Chocomel: “We zien dat onze jongere doelgroep 18 – 30 jaar veelvuldig gebruik maken van Whatsapp groepen in de voorbereiding van een festival. Daarom willen we met deze activatie op dit platform aanwezig zijn, en maken we op deze manier samen met onze fans content over een relevant onderwerp.”

De vriendengroepen maken kans door deel te nemen aan de zogenaamde Chocomel WhatsApp Challenges die Chocomel met hen aangaat in de WhatsApp groep. De vriendengroep die met elkaar de challenges tot het beste resultaat brengt, wordt winnaar van de activatie. Zij zullen volledig verzorgd naar de Zwarte Cross gaan. Wat deze challenges precies inhouden, zal vanaf vandaag bekend worden gemaakt via de Facebookpagina van Chocomel.

Deze activatie hangt samen met het Chocomel Eurosparen programma. Sinds april kunnen consumenten met het loyaltyprogramma van Chocomel sparen voor kortingen vanaf 30% op verschillende festivals door heel Nederland.

photo:downloadsourcefr(cc)

Bron:MECGlobal