Engelse koopjesjagers hebben zich op Boxing Day (tweede kerstdag) uitgeleefd en hun slag geslagen tijdens de uitverkoop blijkt uit onderzoek van IBM. Net als in Nederland gaat bij o.a. mode warenhuizen de vlag SALE uit. Een stuk meer consumenten hebben hiervoor een smartphone en tablets gebruikt. Cijfers van IBM laten zien dat 58 procent van al het online verkeer bij retailers afkomstig is van mobiele devices. Dit is een forse 42 procent verhoging in vergelijking tot het jaar ervoor.

Tablets en smartphone zijn gebruikt om 45 procent van alle online aankopen op Boxing day te voltooien. Nog maar eens een bevestiging van de noodzaak voor het hebben van een goed werkende en vooral snelle mobiele site. Want zo schreven we eerder bezoekers van trage mobiele sites komen simpelweg niet meer terug. De tablet is de favoriet bij het online retail shoppen zo blijkt. 29 procent van de online aankopen zijn via de tablet verkopen tegenover 16 procent van de transacties via smartphones. Niet verwonderlijk natuurlijk als je thuis zit op tweede kerstdag.

Lees hier meer over het belang van een mobile ready/ responsive site

Bron: IBM/ IAB

Photo: kathysunderman (cc)