TomorrowMobile is eind mei 2013 opgericht met als doel te informeren en te inspireren over nieuwe ontwikkelingen rondom mobile marketing en mobile advertising. Ontwikkelingen die razendsnel gaan omdat de consument, of deze nou 2 jaar of 100 jaar oud is, het mobiele surfen op smartphones en tablets in een mum van tijd helemaal heeft omarmd. Het gedrag van de mobiele gebruiker is daarbij duidelijk anders dan die van de pc of desktop gebruiker. Omdat het gedrag sneller en frequenter is op de smartphone, de fysieke omgeving en de sociale omgeving (mobile=social) een uitermate belangrijke rol speelt en de gebruiker bovendien vaak realtime actie wil, wordt een juiste geïntegreerde inzet van mobiele middelen gevraagd. En deze bestaat zeker niet uit de smartphone alleen. Inmiddels zijn meer dan 6miljoen tablets in Nederland aanwezig die met regelmaat vooral savonds worden gebruikt en in tegenstelling tot de smartphone met meer mensen wordt gedeeld. Het aantal connected devices neemt met de dag toe net als het aantal wearable devices.

Kortom de mobile mix is zeer divers. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er veel diverse onderwerpen ter sprake  zijn gekomen het afgelopen jaar. Location based adverteren, mobiele social strategieën, het toenemend aantal touchpoints in de customer journey, responsive webdesign en mobiele websites, het veranderd zoek en koopgedrag van de consument, showrooming, mobile search, in- app advertising,maar ook QR-mobiele campagnes, succesvolle mobiele coupons, de nieuwe wearable devices, e-mailmarketing en augmented reality zijn in diverse artikelen verwerkt. Vaak met een serieuze ondertoon maar zeker ook af en toe met een luchtige vrolijke twist.

Uiteindelijk blijft de essentie van (Mobile) Marketing hetzelfde. Het goed in kaart brengen van het (media en gebruikers-)gedrag van je doelgroep om op het juiste moment, op de juiste locatie via het juiste kanaal met een relevante boodschap en beleving in te spelen op de wensen en behoefte van de consument. Daarbij speelt een mobiele strategie een uitermate belangrijke rol maar is het eigenlijk onderdeel geworden van een meer op strategisch niveau uit te werken  contentstrategie.

Wij van TomorrowMobile hebben zeker niet de pretentie om over al deze onderwerpen alle kennis in huis te hebben. Wel vinden we het leuk om er meer over te weten te komen en deze kennis te delen. Ben je ook geïnteresseerd in of werk je zelf met nieuwe mobiele devices, in de branche mobile marketing en m-commerce, en heb je een ‘vlotte pen’ en wil je tevens graag  je kennis delen? Wordt dan blogger bij TomorrowMobile en meld je aan via info@tomorrowmobile.nl. Je ontvangt van ons (Jurrian of Tim) een reactie. Wij verwelkomen je in ieder geval graag!

Tot slot willen we alle lezers en bloggers van het afgelopen jaar ontzettend bedanken voor hun inzet en bezoek aan onze website. Zonder jullie was het niet gelukt de afgelopen maanden.

We wensen iedereen een fantastisch interessant en vrolijk mobiel jaar 2014 toe!

TomorrowMobile

Photo:lloydm(cc)