Meer dan de helft (53%) van de totale advertentie inkomsten van Facebook bestond in het 4e kwartaal van 2013 uit mobiele advertentie inkomsten. Dit is vrijwel een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor.  Bekijk de grafiek waarin het succes van mobiele advertenties op Facebook snel duidelijk wordt.

GroeiFacebookMobieleAds

Het is een beetje appels met peren vergelijken. Maar toch ook weer niet. Het vergelijken van de twee grooste socialmedia netwerken Twitter en Facebook als het gaat om adverteren met campagnes die een direct response doelstelling mee hebben gekregen. De Twitter-advertenties hebben als voordeel dat ze zichtbaar zijn tussen de reguliere tweets, terwijl de facebook ads meer aan de rechter buitenkant van de content op de facebook site gepositioneerd worden. Een duidelijk minder zichtbare positie. De gemiddelde CPM is ook een stuk lager bij Facebook dan dat bij Twitter advertenties. Maar wat zijn de resultaten als het gaat om CTR, CPC, en ROI? Klik hier voor de resultaten.

Bron:marketwatch.com

Photo: acidpix (cc)