Na de succesvolle soft-launch van de afgelopen maanden in het supermarktkanaal, zet Nederlands’ grootste voordeel-app SCOUPY nu vol in op haar nieuwe Cashback-propositie. Om deze nieuwe manier van besparen bij het boodschappen doen onder de aandacht te brengen bij het grote publiek, komt SCOUPY, een van Sanoma’s Ventures, in februari met een grootschalige, landelijke introductiecampagne: De Cashback Parade. Deze loopt van 9-24 februari en zal in die periode groot en landelijk worden gecommuniceerd via RTV (o.a. SBS), print (Libelle, Margriet, Flair, VIVA), online (NU.nl) en instore media (Centercom).

scoupy1

Negen grote en bekende A-merken nemen deel aan deze eerste cashback-campagne: Coca-Cola, Lassie, Bolletje, Nestlé, Chio en de tijdschriften Libelle, Margriet, Flair en VIVA. Per merk wordt het volledige aankoopbedrag teruggestort aan de consument. Redemptie is binnen een paar seconden geregeld via de Scoupy-App of website. Omdat de beschikbare posities in deze eerste campagne binnen enkele dagen al waren ingetekend, is er inmiddels een tweede campagneperiode gepland voor week 12-13. In totaal wordt er in de campagne op 200.000 producten cashback uitgekeerd.

Kuldip Singh, COO Sanoma Digital Netherlands: “We geloven sterk in de innovatieve mobiele cashback propositie van onze venture SCOUPY. SCOUPY speelt als geen ander in op het veranderende gedrag van consumenten, waar mobiel en convenience shopping elkaar kruisen. Dat was voor ons dan ook de reden om onze mediakracht en support vol in te zetten om zo voor onze klanten het optimale resultaat te behalen.”

Snel je aankoopbedrag terug

“Het grote voordeel voor consumenten zit ‘m in het feit dat je voor de korting op jouw favoriete product niet meer per se naar één supermarktketen toe moet. De geld-terug-actie geldt overal waar het product verkocht wordt.” zegt Valentijn Bras, directeur van SCOUPY. “De gratis app en website van SCOUPY tonen de consument – location based – alle winkels waar het product of merk verkrijgbaar is. De consument ziet de aanbieding en schaft het product aan in een winkel naar keuze, waarna hij in vier simpele stappen, via diezelfde app of website binnen 48 uur het gedeeltelijke tot gehele aankoopbedrag terugkrijgt.”