Semilo lanceert een platform  native campagnes en programmatic campagnes verenigt. Met het Programmatic Native platform, dat nVision is gedoopt, kunnen adverteerders op grote schaal en met groot gemak native advertentiecampagnes opzetten en beheren. nVision werkt met Appnexus maar binnen afzienbare tijd ook met andere programmatic systemen. Al enkele jaren belooft native advertising ‘the next big thing in advertising’ te worden.

Commerciële uitingen die goed integreren in de content van de site, goed aansluiten op de doelgroep en daarmee door bezoekers als minder commercieel worden ervaren. De grote uitdaging van native campagnes is echter het realiseren van voldoende relevante schaal. Daarnaast zijn native campagnes over het algemeen bewerkelijk en tijdsintensief voor alle betrokken partijen.

Met de introductie van het nieuwe platform nVision combineert Semilo native advertising met de voordelen van programmatic trading. Adverteerders, bureau’s en trading desks kunnen gemakkelijk native campagnes starten op een groot aantal sites zonder het intensieve en foutgevoelige integratieproces met uitgevers door te moeten. Bijkomende voordelen zijn dat er een volledige integratie kan worden gerealiseerd met andere programmatic activiteiten, inzet gestuurd kan worden op bijvoorbeeld data of frequency en flexibel kan worden afgerekend.

Hans Caspers, oprichter van Semilo, over het initiatief: “Het is voor ons een hele logische stap om snel groeiende trends te combineren tot een waardevolle en werkbare propositie naar onze klanten. Programmatic native is de noodzakelijke volgende fase die native in gaat.” Bang dat programmatic het creatieve uit native haalt is Caspers niet: “Ons systeem laat het toe om meerdere content uitingen samen te stellen en in te zetten op de manier en waar de adverteerder dat wil. De creativiteit moet in de content zitten, niet in de manier waarop deze wordt geplaatst.”

nVision is als eerste volledig geïntegreerd met programmatic platform Appnexus. De integratie met andere Demand Side Platforms (DSPs) volgt zo snel mogelijk. Voorlopig kunnen adverteerders die gebruik maken van een andere DSP voor native campagnes gebruik maken van de Appnexus licentie van Semilo.

nVision kent verschillende typen uitingen, van advertorials die doorlinken naar de website van de adverteerder tot volledig branded pages voorzien van video’s, formulieren, foto’s of andere content. Uitingen werken cross-device en zijn dus ook in te zetten op smartphones en tablets.
De komende maanden wordt het systeem geïmplementeerd op een groot aantal websites binnen het portfolio van Semilo. Ook uitgevers die geen bestaand partnership hebben met Semilo zijn welkom.

Bron: Semilo

Photo: garryknight (cc)