Tradedoubler heeft het de afgelopen jaren moeilijk. De omzet en winst is het afgelopen kwartaal zelfs met dubbele cijfers gedaald. Vandaag wordt naast de tegenvallende financiele prestaties ook de nieuwe bedrijfsstrategie gepresenteerd.

Onderdeel van den nieuwe bedrijfsstrategie is de introductie van ADAPT een business intelligence-toepassing waarmee performance-marketingklanten
commerciële beslissingen kunnen nemen. ADAPT ontwart de kluwen van verkoop- en klantdata, afkomstig uit vele complexe marketingplatforms. De toepassing trekt daarmee de data-analyse vlot, en laat klanten profiteren van de voorsprong die volwaardige business intelligence oplevert. De introductie van ADAPT is de eerste strategische zet waarmee Tradedoubler zijn positie als Europees marktleider in performance marketing weer wil proberen te versterken.

Marketeers worden overspoeld door een vloedgolf aan data, met verkoop- en klantgegevens afkomstig uit veelsoortige, complexe technologieën en verschillende platforms. Dit heeft een verlammend effect op bedrijven die daardoor niet in staat zijn gefundeerd en adequaat in te springen op de marktbewegingen, stelt Tradedoubler. De ADAPT business intelligence-toepassing geeft de digitale marketeer snel toegang tot de data waarop ook de kritieke prestatie‑indicatoren (kpi´s) zijn gebaseerd.

Directievoorzitter van Tradedoubler Matthias Stadelmeyer zegt: “Het is bewezen dat een overvloed aan informatie ons verkeerde beslissingen laat nemen. Of nog erger: géén beslissingen laat nemen. Het is de kunst om op de juiste informatie en op het juiste moment te reageren op de markt. Dat is precies wat ADAPT mogelijk maakt.”

ADAPT toont direct de resultaten van het lopende programma door middel van een dashboard: dit visualiseert de prestaties zoals die worden geanalyseerd uit de onderliggende verkoop- en klantdata afkomstig uit een veelvoud aan complexe marketingplatforms.Directievoorzitter van Tradedoubler Matthias Stadelmeyer zegt: ”Het is bewezen dat een overvloed aan informatie ons verkeerde beslissingen laat nemen. Of nog erger: géén beslissingen laat nemen. Het is de kunst om op de juiste informatie en op het juiste moment te reageren op de markt. Dat is precies wat ADAPT mogelijk maakt.”

Tot slot onderstreept Tradedoubler zijn nieuwe bedrijfsstrategie met versterking van het managementteam. Naast de vijftien jaar ervaring in performance marketing, brengt dit extra nieuwe kennis en ervaring in het bedrijf. Stadelmeyer zegt: ”Tradedoubler is de enige die zijn affiliate advertentienetwerk combineert
met technologie die onder eigen merk is te benutten, en dat pad blijven we volgen. Telkens verbeterde business intelligence, gebaseerd op steeds meer bronnen, dient uiteindelijk maar één doel: verbeterd klantresultaat.”

bron:tradedoubler.

tradedoubler.adapt