Steeds meer consumenten kiezen ervoor om hun vakantie via hun tablet te boeken. Sunweb lanceert daarom een nieuwe website, geschikt voor ieder scherm. Afgelopen jaren lag de nadruk op het explosief stijgende bezoek vanuit tablets. Inmiddels heeft 56 procent van de Nederlanders een tablet (bron: GfK) en is het gebruik hiervan volledig ingeburgerd. Bijna de helft van alle bezoeken op de website van Sunweb komt via smartphone of tablet. Waar voorheen een vakantie nog vaak op een computer werd geboekt, ziet Sunweb dit jaar ook dat meer dan 17 procent van haar klanten al via een tablet of smartphone een vakantie boekt.

De wens van de klant was meer dan duidelijk: op ieder moment van de dag, en op ieder scherm een vakantie kunnen uitzoeken en meteen kunnen doorgaan met boeken.
Daarom lanceert Sunweb nu een geheel vernieuwde responsive website, met een ontwerp dat volledig mee schaalt met de afmetingen van het scherm.

Naast een responsive design kiest Sunweb ook voor een geheel vernieuwde look & feel met grote afbeeldingen en thema’s ter inspiratie. Sunweb start ook met het bieden van persoonlijk aanbod, hierbij wordt er gekeken naar eerdere voorkeuren van haar bezoekers.
De website werd in samenwerking met trouwe klanten ontwikkeld, o.a. via het Sunweb forum en een bètaversie.

Een aantal maanden geleden lanceerde Sunweb ook een responsive wintersport website. Het aandeel wintersportvakanties geboekt via een tablet verdubbelde na lancering van de nieuwe website van 12 procent naar 21 procent. Sunweb verwacht dan ook dan het aandeel van boekingen via tablet en smartphone voor de zomervakantie website snel meer dan 30% zal zijn. “Opvallend is dat de grootste stijging tablet-boekers de 50-plussers zijn, de grote letters en buttons zorgen voor een betere user-experience” zegt Judith Eyck, e-commerce manager Sunweb.

Bron: Sundio

Photo: minjkay (cc)