Maar liefst 70% van alle mobiele zoekopdrachten binnen een uur leid tot een actie. Ter vergelijking bij online desktop zoekopdrachten leidt 70% van alle zoekopdrachten binnen een week tot een actie. Bij mobiele zoekopdrachten, zo blijkt is een uitstekende click2call mogelijkheid essentieel om de actieve shopper te begeleiden in het aankoopproces en te laten converteren. De belangrijkste redenen waarom consumenten bellen zijn:

-Om snel een antwoord te krijgen (59%)
-Om met een ‘echt persoon’ te praten (57%)
-Meer informatie nodig dan een website kan bieden (54%)

Mobiele zoekopdrachten hebben daarbij vaak een lokaal karakter. Uit eerder onderzoek van Google bleek al dat zelfs 1 op de 3 een lokale intentie heeft. Dit gecombineerd met het gegeven dat 70% van alle mobiele zoekopdrachten binnen een uur tot een actie leid betekent dat merken zich zo goed en snel mogelijk moet inspelen op het direct vervullen van de behoefte van de shopper. Dit kan bijvoorbeeld door een bruikbare, overzichtelijke mobiele landingspagina te creëren zonder overbodige informatie en invulschermen. Maar ook door zo goed mogelijk het proces van de click2call functie te faciliteren.