Locatie is key op mobiel
We willen het als mobiel marketeer graag weten.Op welk moment, via welk device met welke content kun je de consument het beste verleiden met je communicatie uiting. Uit onderzoek van YuMe en IPG Medialab blijkt dat er een aantal indicatoren van invloed zijn op de ontvankelijk van advertenties. Deze ontvankelijkheid heeft te maken met de passieve toestand waarop consumenten verkeren voordat ze geconfronteerd worden met de advertentie uiting. Een aantal indicatoren kunnen gedefinieerd worden die de kans vergroten op een hogere attentiewaarde en interactie met de advertentie. Deze indicatoren zijn:

– Locatie (index 164)
– Gemoedstoestand  (index 127)
– Content genre (index 121)

Type device en ontvankelijkheid van mobiele advertenties
Ook het type device is van invloed op de attentiewaarde van de uiting. De smartphone gaat aan kop in ontvankelijkheid gevolgd door de tablet en pc. Smartphone gebruikers zijn al met al ontvankelijk voor advertenties zeker als deze in de juiste context wordt aangeboden die op de locatie is gericht  met voor de ontvanger aantrekkelijke content. Het is nog wel even afwachten of de gebruiker in de juiste open positieve gemoedstoestand verkeerd.

Bekijk alle uitkomsten van het onderzoek in onderstaande infographic.

Photo:yourdon(cc) 

ontvangkelijkheid mobieleadvertenties