The Internet of Things hapert een beetje. En vooral bij het grote publiek. Als we om ons heen kijken gaat de adoptie van slimme communicerende objecten wat langzamer dan gedacht. Ja we zien bij meerdere huishoudens al slimme thermostaten aan de muur, en bij sommige komen intelligente koffiezetapparaten voorbij. Maar daar blijft het in ieder geval in ons eigen huis toch wel een beetje bij. Vooralsnog dat wel. Onderzoeksburo Gartner geeft aan dat we in 2020 maar liefst 26 miljard online producten en diensten gaan gebruiken.

Desalniettemin is de consument wel overtuigd van de Internet of Things. Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat 57% van de consumenten denkt dat de Internet of Things net zo revolutionair wordt als de smartphone. Maar liefst 92% van de consumenten weet eigenlijk nog niet wat ze precies aan moeten met deze nieuwe slimme producten en diensten. De angst voor velen is met name dat deze slimme objecten keuzes maken die ze zelf niet zouden maken. Toch zijn we er ook weer van overtuigd dat we over 20 jaar niets anders meer weten dan dat deze slimme apparaten het leven makkelijker en efficiënter maken. En jawel ook voordeliger. En daar moeten wij Nederlanders toch zeker een goed gevoel bij hebben.

Bekijk de wensen en ontwikkelingen van de Internet of Things in onderstaande infographic.

bron:Adweek
photo:heygustav(cc)

internet of things