De gelukkigen onder ons hebben het al door. Zij hebben namelijk de eerste kado’s in hun schoenen gekregen van de goedheiligman of een van zijn zwarte of gekleurde pieten. Behoor je tot de categorie die nog geen presentje heeft ontvangen, dan heb je een goede kans deze alsnog op 5 december te krijgen of anders wel als de man met de rendieren weer zijn gezicht laat zien. Voor mkb’ers, webshops en andere bedrijven het moment om hun site ‘mobile ready’ te hebben voor de feestdagen. We hebben een aantal belangrijke  m-commerce aandachtspunten op een rij gezet met de naderende feestdagen in het vooruitzicht. 

Ben je ervan bewust dat de consument verwacht dat je site voor mobiel geoptimaliseerd is en houd rekening met de volgende m-commerce aandachtspunten:

1. Consumenten gebruiken hun smartphone voor het opzoeken van lokale informatie.  55% van de mobiele conversies, denk daarbij aan een daadwerkelijke aankoop, een bezoek aan je winkel of opnemen van contact gebeurt binnen een uur nadat de zoekopdracht heeft plaatsgevonden!

2. Consumenten gebruiken Mobile Search meer dan je zou verwachten. Besteed dan ook een groot gedeelte van je budget  voor mobiele zoekopdrachten. Houd daarbij rekening mee dat maar liefst 70% direct telefonisch contact opneemt bij het zien van de zoekresultaten.

3. Consumenten willen juist nu feestdagen aanbiedingen zien. 76% van de smartphone eigenaren ziet zijn mobiel als het device om( zich) te gaan (oriënteren op het) shoppen voor de feestdagen.

4. Consumenten gebruiken meerdere devices naast elkaar. 80% van de consumenten gebruikt zelfs meerdere devices tegelijkertijd.

5. E-mail overleden? No way! Juist op de smartphone zijn de resultaten vaak extreem goed te noemen. Maar liefst 61% van de consumenten opent een email van een merk of retailer op zijn smartphone of tablet. Daar kan de ‘ouderwetse email’ via de pc of desktop niet tegenop.

Bekijk zelf alle tips en tricks om helemaal klaar te zijn voor de feestdagen.

M-commerce tips

 photo:zoetnet(cc)

Bron:marketingtechblog