Zo. Je hebt een prachtige app ontwikkeld. De app gepubliceerd in de app store en als het even meezit beginnen de downloads te komen. Je hebt in ieder geval alvast gebruikers. Maar je wilt meer. De app moet een succes worden. En daarvoor is adverteren noodzakelijk. Maar wel slim. Je wilt app traffic genereren vanuit de plekken waar je doelgroep bevindt. En dat is, niet verrassend, vooral op social mediaplatformen. En dat is mogelijk via mobile app advertisment.

En dan begint het spel van adverteren. Adverteren we in-app met interstitials, push notificaties of via overlays? Of via regulier banner uitingen?

In deze infographic wordt gesproken over ‘mobile app install ads’. Via deze advertenties is het mogelijk om het aantal downloads van je app een extra boost te geven. We noemen dit ook wel een vorm van mobile app advertisment. De kenmerken?

  • Zorg voor traffic vanuit buiten de app stores.
  • Zorg ervoor dat je aanwezig bent op de nieuwsfeed van socialmediaplatformen waar je publiek/doelgroep zich bevindt
  • Zorg naast een korte heldere beschrijving en de juiste afbeelding  voor een gerichte call-to action
  • Maak afzonderlijke campagnes voor iOS en Android

Lees alles over mobile app advertisement voor beginners in onderstaande infographic.

mobile appadvertisement.beginners.infographic