535 miljoen consumenten zullen dit jaar een product aanschaffen via een mobiel device. In 2018, zo verwacht de United Nations, koopt al 14.4% van de wereldbevolking minimaal een product per jaar via een mobiel device. Dit betekent een verdubbeling binnen 4 jaar. Op dit moment zijn China (73%), India (54%), US(46%) en Japan(44%) koplopers als het gaat om engagement met mCommerce. In de US hebben iets meer aankopen plaatsgevonden via een smartphone dan via een tablet (29%vs 28%).  Uit een eerder onderzoek bleek al dat smartphones voor de meeste m-commerce omzetten zorgen in totaal. Niet verwonderlijk omdat een groot gedeelte van de wereldbevolking een smartphone heeft. De penetratie van tablets ligt nog een stuk lager. Wanneer je inzoomt per tablet gebruiker zien we dat deze juist meer omzet oplevert. Gemiddeld leveren tabletgebruikers 20% meer omzet op. (57dollar voor de tableteigenaar vs 47dollar per smartphone gebruiker. Bekijk deze details en 4 need to knows als het gaat om starten met m-Commerce hier.

Producten die veelal via mobiele devices gekocht worden zijn, kleding&schoenen& accessoires, vliegtickets en ook hardware.

Groei m-Commerce

Photo: 31349545@N00 (cc)