Mobile coupons zijn in trek. Niet gek ook als je weet dat consumenten 10x zo snel een mobile coupons inwisselen dan de traditionele printcoupon. En maar liefst de helft van de consumenten die een mobile coupon inwisselen zorgen ook nog eens voor extra omzet gedurende het winkelbezoek. Mobile coupons zorgen voor meer omzet in de fysieke winkel en zijn het ideale antwoord om online met offline te verbinden.

In 2016 zal nog steeds 91% van de aankopen in fysieke winkels plaatsvinden, terwijl 9% van de omzet gegenereerd wordt uit e-commerce. Maar het toenemend gebruik van de smartphone op de winkelvloer vraagt om mobiele aanwezigheid en interactie met de winkelbezoeker. 80% van deze winkelbezoekers wil meer informatie ontvangen wanneer hij in de winkel aanwezig is. Heeft een winkel een app met een ‘in-store mode’, dan zorgt dit voor een 5x hogere engagement de winkels die dit niet bieden.

Onder met name de nieuwe generatie shoppers 18-34 jaar zien we een sterk toenemend gebruik in mobiele coupons. Op dit moment gebruikt 18% van deze shoppers al mobiele coupons. Voor marketeers zijn coupons niet alleen het ideale instrument om ROI terug te herleiden naar de inzet van mediamiddelen, maar kent het ook veel merkvoordelen. Benieuwd welke merkvoordelen dit zijn en hoeveel korting consumenten verwachten te ontvangen bij mobiele coupons? Klik dan hier.

Mobilecoupons.infographic