Iets meer dan een jaar geleden introduceerde het IAB vijf mobiele formaten; de Rising Stars. Een study van het IAB toont nu aan dat Rich Media uitingen op mobiel behoorlijk betere resultaten behalen vergeleken met standaard Mobile Banners.

De vijf Rising Stars (Filmstrip, Slider, Adhesion Banner, Full Page Flex or Push) genereren overall gezien bijna twee keer zo veel interactie met een uiting, leveren een hogere merk herkenning en mensen weten de boodschap zich ook beter te herinneren.

Specifiek kijkend naar interactie met de Rising Stars bleek dat ruim 9% met een dergelijke uiting heeft gespeeld (swipe of klikken bijvoorbeeld). Op standaard Mobile banners was dit ruim 5%. In het onderzoek is tevens gekeken naar de tijd totdat de eerste interactie plaats vond. Ook hier scoorde de Rich Media uitingen hoger met 25 seconden tegenover 34 seconden voor de standaard banners.

De Rising Stars bieden een groter oppervlak en meer ruimte creativiteit. Deelnemers aan het onderzoek gaven ook aan dat de advertenties in deze formaten leuker waren om mee te ‘spelen’. 60% van de mensen die de interactie met een Rising Star zijn aangegaan vonden dat deze meer instaat waren de aandacht te grijpen.

Bron: MediaPost