NU.nl lanceert vandaag een online advertentie tool om lokaal te adverteren. De advertentie tool maakt het lokale ondernemers mogelijk om zelf makkelijk advertenties te ontwerpen die vervolgens mobiel te zien zijn op de voorpagina van de NU.nl-app, de meest gedownloade nieuwsapp van Nederland.

De advertentie wordt aan de hand van de locatie van de lezers van NU.nl getoond. Ondernemers kunnen zelf kiezen binnen welke regio de advertentie zichtbaar moet zijn zodat zij heel gericht hun doelgroep bereiken.

Lokale ondernemers hebben relatief weinig mogelijkheden om een specifieke doelgroep direct aan te spreken en online zichtbaarheid te realiseren. NU.nl, Nederlands grootste online nieuwsmerk, met een dagelijks bereik van 2,7 miljoen unieke bezoekers, voorziet met de selfservice tool ‘lokaal adverteren’ in deze behoefte. De tool speelt vooral in op de locatie van de gebruikers, hierdoor is de advertentie veel relevanter en daarmee impactvoller voor de lokale adverteerder.

De site NU.nl/lokaal-adverteren legt ondernemers stapsgewijs uit hoe zij een advertentie op de homepage van de mobiele app van NU.nl kunnen tonen. Het team van NU.nl helpt de ondernemers met tips en adviezen bij het maken van de advertenties.

Jan Wouter Kleinjan, Brand Director News: “Deze manier van adverteren past zo goed bij NU.nl omdat we ernaar streven om elke dag relevanter te zijn voor onze gebruikers. Dit doen we door het nieuws zo relevant mogelijk bij onze gebruikers te brengen, bijvoorbeeld op basis van locatie. Zo krijgt een gebruiker uit Amsterdam het lokale nieuws uit Amsterdam op zijn of haar voorpagina en krijgt een gebruiker uit Groningen het nieuws uit Groningen op zijn of haar voorpagina. We streven er ook naar om advertenties zo relevant mogelijk te maken. Met de advertentie tool faciliteren we de lokale ondernemers. Voor een laag bedrag kan de ondernemer zijn of haar boodschap plaatsen op NU.nl bij haar doelgroep in de directe omgeving.”