Na twee succesvolle jaren hebben Shazam en Semilo besloten de samenwerking uit te breiden en gezamenlijk de traditionele Nederlandse media clickable te maken.
Tot voorkort verkocht Semilo alleen alle in app uitingen voor Shazam zoals onder andere auto-play video, native ad roadblocks en editorials. Inmiddels is de samenwerking uitgebreid en verzorgd Semilo niet alleen alle in app advertising maar kan er ook Shazam Connect ingekocht worden. Shazam Connect? Met Shazam Connect, dat bestaat uit verschillende onderdelen, is het mogelijk vrijwel alle traditionele media clickable te maken.
Shazam for TV/Radio
Tijdens het kijken naar televisie ligt de smartphone tegenwoordig vrijwel altijd binnen handbereik. Shazam for TV/Radio maakt het voor de kijker / luisteraar mogelijk een commercial te ontdekken zonder zijn stoel te hoeven verlaten. Laat iemand direct het interieur van de zojuist getoonde auto zien en ervaren door een 360 view, om vervolgens meteen een proefrit aan te kunnen vragen. Het enige dat de gebruiker hier voor hoeft te doen is de commercial te Shazamen!
Shazam Visual
Directe interactie met een advertentie in een glossy magazine of een landelijk dagblad, de mogelijkheid een toegangsbewijs of informatieleaflet een extra laag mee te geven, dat is wat Shazam Visual betekent en doet. Het is zelfs mogelijk om een poster te voorzien van deze functie, zodat iedereen die je out of home campagne voorbij ziet komen deze ook echt kan ervaren.
Shazam Retail
De achtergrond van een product toelichten vanaf het etiket, een win actie communiceren via de verpakking of een extra label plaatsen om 1.000+ cocktailrecepten van een bepaalde drank te kunnen laten zien. De mogelijkheden zijn eindeloos en bieden de gebruiker een rijkere ervaring en de adverteerder een unieke manier om zijn boodschap over te brengen op een manier die past bij het merk en de beleving.