De consumentenbond roept mobile provider Simyo voor de vijfde keer op rij uit tot beste mobiele provider van het jaar. Youfone en KPN mogen respectievelijk de tweede en derde prijs in ontvangst nemen.

In het onderzoek van de consumentenbond steekt Simyo met kop en schouders boven de andere mobiele providers uit. De provider scoort als enige op alle onderdelen boven de 8 wat resulteert in een totaalcijfer van 8,4. Deze beoordeling is zelfs hoger dan het rapportcijfer van vorig jaar.

Het onderzoek, wat elk half jaar wordt uitgevoerd is gebaseerd op 7 criteria waaronder; klantvriendelijkheid, kwaliteit van het bellen, internetten en smsen en storingen. In totaal hebben 5500 panelleden het onderzoek ingevuld. Opvallend aan de uitslag is het weinige aantal storingen bij Simyo en KPN, in het afgelopen half jaar lag het storingspercentage op minder dan 4%.

Simyo is erg blij met deze award zo laat general manager Bart Versteijlen weten: ‘Dit is een mooie prijs om te winnen, want Simyo wordt hier beoordeeld door haar klanten’. Verder geloven zij in de kracht van tevreden bellers, die raden ons aan bij vrienden en andere familieleden.

Om de score van Simyo en alle overige providers te bekijken kunt u meer informatie vinden op het Simyo blog. In dit artikel wordt dieper ingegaan op de criteria waarop de het onderzoek gebaseerd is.

Simyo

photo:wolfbruening(cc)