Elk merk dat adverteert op online media en zeker op mobiele devices wil het graag. Niet alleen zichtbaarheid van haar advertentie boodschap maar bij voorkeur betrokkenheid en participatie van de gebruiker. Engagement noemen we dit. Mobile bureau Inmobi heeft onderzocht welke mobiele advertentieformaten de hoogste engagement oplevert. Hierbij is gekeken naar de metric CTR. CTR staat voor click-through-rate.

De top-4 mobiele advertentieformaten met hoogste engagement op een rij:

1. Video Advertenties (index 604)
2. Native Advertenties (index 195)
3. Rich Media Advertenties (index 160)
4. Standaard display banners (index 101)

Ook benieuwd naar welk type content het beste werkt als het gaat om engagement op mobiel? Gezondheid&Fitness (148),  Entertainment (136) en Games (135).

De consument heeft haar mobiel omarmd voor het zoeken naar informatie voor producten en diensten. Maar weet de consument je merk en organisatie te vinden? Bekijk de top-3 locaties voor engagement met de mobiele  consument. En bekijk de top-3 infographics die alles te maken hebben met mobile engagement in apps.

Bekijk alle uitkomsten van het onderzoek van InMobi in onderstaande infographic.

 

engagement mobiele advertenties

photo:francisco_osorio(cc)