Widespace, de Europese marktleider in mobile brand advertising, heeft BrandView aangekondigd. Dit is de allereerste mobile advertising-oplossing met 100 procent zichtbare advertenties,  geoptimaliseerd om de impact van merken binnen mobile websites en apps te vergroten. De oplossing laat adverteerders betalen voor advertenties die daadwerkelijk bekeken zijn. Hiermee biedt BrandView een oplossing voor een probleem waar adverteerders al heel lang tegen aan lopen.

De tijd die consumenten besteden op hun mobile device groeit erg snel. Naar verwachting vindt 70 procent van alle mediaconsumptie in de komende drie jaar op mobile devices plaats. Om advertising in deze groei mee te laten gaan heeft de markt behoefte aan nieuwe oplossingen die transparantie en zichtbaarheid van merken garanderen. Widespace speelt hier op in met de lancering van BrandView. Met deze oplossing met super-impressietechnologie betalen adverteerders alleen voor de advertenties die daadwerkelijk bekeken worden door relevante en unieke kijkers en daardoor bijdragen aan de merkwaarde.

Het BrandView-concept is een direct resultaat van een uitgebreid onderzoek waarbij het Data en Analytics team van Widespace nauw samen hebben gewerkt om gedrag van gebruikers, in-screen data en reacties uit Brand Impact Studies te analyseren. Het onderzoek van Widespace toont onder andere aan dat bij 94 procent van de campagnes waarbij BrandView is ingezet, een beduidend hogere impressieratio te zien is. Hoewel het aantal impressies een positief effect heeft op de merkwaarde, maakt de combinatie met optimalisatie het daadwerkelijke verschil.

“Hoe vaak een advertentie bekeken wordt, is altijd een onderwerp van discussie. Maar we mogen niet vergeten dat het niet het enige criterium is voor het creëren van merkimpact. Het gaat om de synergie die de combinatie van zichtbaarheid en relevantie oplevert. Die combinatie zorgt werkelijk voor een verhoging van de merkwaarde. BrandView is een grote stap vooruit en wij zijn ervan overtuigd dat dit initiatief de wijze waarop mobile media gemeten en verwerkt wordt, drastisch zal veranderen”, zegt Patrik Fagerlund, CEO van Widespace.

Widespace rolt BrandView deze maand uit in Nederland en de UK voor een pilot-fase. Later dit jaar staat een bredere uitrol op de planning.

bron:widespace
photo:garryknight(cc)