Widespace, de Europese marktleider in premium mobile advertising, is door Deloitte uitgeroepen tot de snelst groeiende organisatie in de categorie Software van de Technology Fast 500 EMEA. In de algemene top 500 bezet Widespace een zesde plaats. Eerder dit najaar werd Widespace in Zweden al uitgeroepen tot nummer 1 in de Sweden Technology Fast 50.

“Dat we zijn opgenomen in de top van de Fast 500 laat zien dat onze propositie – premium mobile advertising – sterk is. Onze combinatie van rich experience advertenties, plaatsingen en technologie stuwt de brand impact van mobile. We hebben de groei kunnen realiseren door een focus op technologie en innovatie en daarnaast de beste experts aangenomen”, zegt Patrik Fagerlund, co-founder en CEO, Widespace. “Hoewel we de afgelopen vijf jaar sterk zijn gegroeid, zijn we nog maar net begonnen. Over een paar jaar zal vijftig procent van de mediaconsumptie op mobiel zijn, en we hebben de intentie om als organisatie deze trend te leiden.”

De Technology Fast 500, opgesteld door Deloitte, geeft een overzicht van de snelst groeiende technologie-, media-, telecommunicatie- en duurzame organisaties in Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA). De ranglijst is gebaseerd op procentuele omzetgroei over de afgelopen vijf jaar. Gedurende die periode is Widespace met 27.930% gegroeid. De organisatie staat hiermee op een zesde plaats in de totaallijst. Binnen de categorie Software is Widespace de snelst groeiende organisatie.

De omzet van Widespace bedroeg in 2013 15,8 miljoen euro. Op dit moment heeft de organisatie 215 medewerkers in 9 landen in dienst.

Bron:Widespace
photo:smemon(cc)