Pinterest heeft inmiddels voor veel merken een vaste positie verworven tussen de grootmachten van Social Media platformen als Facebook, Linkedin en Twitter. En niet zonder reden. Voor het oppoetsen van het imago, het vergroten van de naamsbekendheid en het laten zien van je stijl en voorkeuren en het bieden van inspiratie is het een uitstekend platform om in contact te komen en in dialoog te treden met je doelgroep. Zeker als de doelgroep waarop je je wilt richten vrouwen zijn. Met 83% vrouwen is Pinterest verreweg het meest vrouwen georiënteerde platform. 

Social Media en Mobile gaan hand in hand. De meeste tweets en updates op social media platformen komen van mobiele devices. En dat Social Media inmiddels een plek verworven heeft in elke online mediamix staat vast. Maar lukraak een campagne starten op social media omdat er nu eemaal bijhoort zorgt natuurlijk niet voor optimale resultaten. Het P.O.S.T. model van Forrester heeft een antwoord op elke social media campagne en strategie waarbij interactie, affectie en betrokkenheid ofterwel ‘engagement’ een belangrijke rol speelt. Alles voor een langdurige relatie met je klanten. Bekijk hier de details van het P.O.S.T. model

Bekijk hieronder de 30 redenen waarom Pinterest helemaal hot is in 2014. 

Pinterest-SocialMedia2014

photo:melenita(cc)