Meer dan de helft van de tijd die we op internet doorbrengen vindt plaats via mobiele devices, waarvan 12% op de tablet. 1 op de 3 tabletgebruikers spendeert al meer tijd aan zijn tablet dan dat hij/zij TV kijkt. Gamen, browsen/zoeken op het web en het checken van nieuws en -mail zijn de populairste activiteiten op de tablet.

T-Commerce, oftewel Tablet-Commerce is ook groeiende.  31% van de consumenten wereldwijd schaft daarvan dit jaar al een product of dienst aan via de tablet . Over 4 jaar in 2018 gaat het al om 61% van de consumenten die via de tablet producten zal kopen. Bekijk de groei en het gebruik van tablets en phablets en wat we de komende jaren kunnen verwachten van het populaire mobiele device in onderstaand twee infographic.

De groei in tablets lijkt zich in Nederland wat te stabiliseren. Vorig jaar zo komt uit cijfers van het GfK groeide de tabletmarkt nog met zo’n 10% (dec. 2013 vs. juni 2013), inmiddels is met 7,4 miljoen tabletbezitters (56%) deze markt aan het stabiliseren. Onder de ouderen (65+) neemt het tabletbezit nog wel toe en bezit meer dan de helft (52%) van deze groep inmiddels een tablet.  Lees hier meer over dit onderzoek.

photo:wcowperthwaite(cc)

Tablet-Commerce

tabletgebruik