2015 is zonder meer het jaar van videomarketing. De opkomst van het 4G netwerk en snellere verbindingen heeft ervoor gezorgd dat we al lang niet meer alleen via de tv of desktop video kijken. Het bekijken van video content gebeurt in toenemende mate op tablets en mobiele devices. Door jong en oud.
2015: het jaar van video marketing.
Voor bedrijven betekent dit alle kansen voor professioneel geproduceerde content in haar content marketing strategie. 69% van de marketing, sales en business professionals gebruikt video op dit moment al als marketing tool en 31% is het van plan te gaan doen. 93% van de business professionals zet video op dit moment in voor online marketing, sales en communicatie doeleinden. Met welke verwachtingen? 52% gelooft dat videomarketing effectief is voor brand awareness, 45% voor lead generation en 42% voor het versterken van het online engagement.
Bekijk alle ins-en outs over videomarketing in onderstaande infographic.
Het rare is dat slechts enkele bedrijven het echt oppakken. Met Tim’sSpeelgoedboerderij zijn we ook in 2011 gestart en nog steeds redelijk uniek.
Omdat we nog veel meer meters willen maken hebben we zelfs in samenwerking een studio-concept ontwikkeld waarmee je echt veel video-concept kunt produceren. De kunst daarin is om alle techniek te vergeten als je met de camera’s aan de slag gaat. Je klant staat voor je, niet die camera.
Zodra je dat kunt ‘omdenken’ kom je pas echt goed over op beeld!