Mobiel gebruikers besparen graag een paar centen in ruil voor in-app advertenties. Zo blijkt uit recent onderzoek van Zogby Analytics en Digital Advertising Alliance.

App gebruikers en in-app advertenties

35% van de Amerikaanse internetgebruikers download liever gratis- of bijna gratis apps in ruil voor in-app advertenties. Slechts 2,7% zegt bereid te zijn meer geld uit te geven aan apps met als ‘voordeel’ geen advertenties terug te vinden in de app.  Ongeveer 10% is bereid om gratis apps te downloaden in ruil voor in-app aankopen.

Tevens is in het onderzoek gevraagd of de respondenten bereid waren te betalen voor de gratis app als dit nu een betaalde versie geworden zou zijn. Een groot deel van de respondenten (46%) zegt deze dan niet meer te downloaden. Toch is ook ongeveer 15% van de respondenten zo gehecht aan zijn apps dat deze aangeeft 20% van de gratis apps opnieuw zou downloaden als het een betaalde versie geweest zou zijn.  Bekijk de resultaten.

bron:emarketer
photo:askdavetaylor(cc)

App.advertenties