De handige betalingsapp Tikkie van ABN AMRO lijkt de grote winnaar te worden in de categorie ‘mobile’vanavond tijdens de fameuze SpinAwards. Tijdens dit event worden de beste digitale mediaprijzen uitgereikt.

Betalingsapp Tikkie lijkt winnaar te worden tijdens de SpinAwards
Tikkie, de winnaar? Tenminste als het aan de lezers van Adformatie ligt. Met maar liefst 80% van de stemmen werd deze in een vooronderzoek door het populaire marketingcommunicatieblad verkozen tot de winnaar. Er waren 427 stemmers.

Tikkie is een initiatief van ABN AMRO. Met de gratis app sturen gebruikers een betaalverzoek via. WhatsApp. In dit appje zit een link, waarmee vrienden direct kunnen terugbetalen. De betaling verloopt via iDEAL en de eigen bank. Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan Tikkie gebruiken. En het handige is, dat ontvangers van een Tikkie de app niet zelf hoeven te hebben. Tikkie heeft inmiddels meer dan 100.000 gebruikers.

Met het op de markt komen van Apple’s iOS 10 is de Tikkie app uitgebreid met een super handige feature. Tikkie gebruikers kunnen een betaalverzoekje aanmaken met Siri, de stembesturing van Apple. Het enige wat ze hiervoor hoeven te doen is Siri gesproken opdrachten te geven. Tikkie is daarmee de eerste Nederlandse betaal-app die via Siri reageert op het stemgeluid van de gebruiker. ABN AMRO laat hiermee zien dat ze op een uitstekende wijze innovatief zijn voor een jongere doelgroep.

Bron:Adformatie