Big data is een hot thema tegenwoordig. Alle gegevens die wij bewust of onbewust via het internet achterlaten, worden gebundeld en zo weten organisaties meer over ons dan wij misschien wel willen weten. Of is het eigenlijk helemaal niet zo erg? Hoe dan ook zorgt het voor veel brainstormsessies bij marketeers die graag  effectief gebruik willen maken van big data om bedrijfs en omzet doelstellingen te realiseren.  

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat big data ons helpt met allerlei zaken. De juiste data kan de politie bijvoorbeeld helpen om veel criminaliteitsdelicten op te lossen. Een voorbeeld in onderstaande video

En hoe zit het eigenlijk met Big Data en mobiel? Met big data is het mogelijk voor de adverteerder om beter zijn campagnes te targeten. Zo biedt het de mogelijkheid van location based advertising. Maar dit is nog maar slechts het begin van wat er kan als big data en onze mobiel echt goed aan elkaar worden gekoppeld. Dit geeft organisaties zo namelijk zo veel kansen om de consument op een relevante manier te bereiken met de juiste context. In september gaf ik een presentatie over mobiel en big data. Hieronder vind je de bijdrage.