Conversion Contentmarketing is als het verleiden van een mooie dame. Het kost soms wat tijd en je wil nog wel eens te verlegen zijn om haar eindelijk echt mee uit te vragen. Onderstaande informatieve presentatie over conversie contentmarketing start met deze metafoor en brengt vervolgens uitvoerig naar voren welke 5 principes nodig zijn om succesvol contentmarketing te bedrijven die uiteindelijk moeten leiden naar meer conversies. Contentmarketing: is het creëren of publiceren van content met als doel een relatie aan te gaan en/of te onderhouden met bestaande en/of potentiële klanten.

De 5 principes van contentmarketing zijn volgens contentmarketingspecialist Scott Brinker:

1. ‘Content is King’
2. Conversion is always optional.
3. Always be Testing
4. Form shouldn’t be formulaic
5. Produce copiously

Om Seth Godin een van de grootste marketeers van deze tijd te citeren: “Maak iets waar de crowd over praat of in dialoog treedt, anders heeft het geen zin!” Met andere woorden, als je merk niet kan boeien en binden op het Internet dan wordt het lastig om je merkwaardes en communicatieboodschap te laten indalen bij de consument. Laat staan dat er conversies zullen volgen. Het is geen geheim meer dat de impact van traditionele reclame daalt waardoor een goede content strategie steeds belangrijker wordt. De content die je deelt bepaalt of er interactie is of niet. Bekijk hier de 21 nieuwe regels van contentmarketing.

Bekijk hieronder de presentatie over de 5 principes van conversie contentmarketing.

Bron:Scottbrinker/Ioninteractive.com