Sanoma, MeMo2 en GroupM hebben afgelopen jaar het gezamenlijke initiatief genomen om een mobiel campagne onderzoek te starten dat duidelijkheid moet geven over de accountability van het adverteren op mobiele devices. Inmiddels maakt dit onderzoek een vast onderdeel uit van de mobile full service die Sanoma wil leveren bij inzet van al haar mobiele campagnes.

6 learnings voor het effectief adverteren op mobiel
De samenwerking heeft geleid tot 6 learnings, die gezien kunnen worden als richtlijnen en voorwaarden voor mobile advertising. Deze richtlijnen kunnen zowel door bureaus en adverteerders worden gebruikt om de strategie voor mobiel adverteren vorm te geven en te optimaliseren. Deze 6 learnings voor het effectief adverteren op mobiel bestaan uit:

1. Mobile ads hebben een hoge impact onder de bereikte groep in vergelijking met de desktop
2. Mobile ads worden positieve gewaardeerd waardoor merk- en conversie-effecten toenemen
3. Mobile ads zijn effectief voor branding doelstellingen
4. Om de aandacht te vergroten, merkeffecten te versterken en tevens een beter resultaat te boeken zijn interactie en relevantie essentieel
5. Branded content op mobile is effectief onder voorwaarde van visibility, likeability en credibility van de content
6. Mobile is het meest effectief wanneer je de campagne op maat maakt voor het medium.

Deze 6 learnings zijn verschenen in een artikel in het tijdschrift MarketingTribune. Bekijk hier het volledige artikel.

Wil je meer informatie en tips over mobiele advertenties? Bekijk dan dit artikel op TomorrowMobile en verwonder je over alle mogelijkheden die mobiel adverteren biedt.

Bron:MarketingTribune/Mindshare. GroupM/Sanoma/MeMo2
photo:faceme(cc)