Apps zijn ongekend populair, maar liefst 80% van de smartphone-tijdbesteding wordt besteed aan apps, de rest aan het browsen op (mobiele) sites.  Als marketeer weten we dat apps snel zijn in gebruik, en een ideaal instrument is om in te zetten voor het verhogen van engagement met je doelgroep. Ook de functionaliteiten van de smartphone  zoals een camera, gps of adressenboek kunnen handig ingezet worden. Een mobiele webshop blijft interessant, maar een app bied voor de consument wel heel veel voordelen. Wat zijn dan de belangrijkste redenen om een app te downloaden voor de consument?

De belangrijkste reden voor consumenten om apps te downloaden is om exclusieve aanbiedingen te ontvangen. Maar ook het bijhouden van de order en het bekijken van reviews en het beheren van een ‘loyality account’  zijn belangrijke redenen om een app te downloaden. Op de laatste plaats komt voor de consument pas ‘gebruiksvriendelijkheid van de app’ dat hoger zou liggen dan bij een reguliere website. Opvallend toch, want deze reden wordt wel vaak gebruikt door appbouwers en marketeers.

Bekijk de redenen waarom consumenten apps downloaden in onderstaand overzicht.

 

Bron: Responsys

Photo: Photo: Moriza (cc)