De klantenservice van Essent is nu ook bereikbaar via Whatsapp. Klanten kunnen medewerkers van het energiebedrijf tijdens kantooruren vragen stellen via deze populaire berichtendienst. Voorlopig gaat het om een proef van 2 maanden. Essent is het eerste grote bedrijf in Nederland dat dit kanaal inzet voor dienstverlening aan klanten.

Met onze aanwezigheid op Whatsapp hopen we een onderscheidende service aan onze klanten te bieden. Want wat is er makkelijker en sneller als je met een vraag zit dan het sturen van een berichtje met je mobiele telefoon?’, zo licht socialmediamanager Ienke de Vrieze van Essent de pilot toe. ‘Onze webcare-medewerkers pakken de binnengekomen berichten op en voorzien de klant van een antwoord.’

In de pilot hoopt Essent te achterhalen of er inderdaad voldoende behoefte aan dit nieuwe servicekanaal is. En of klanten er naar tevredenheid geholpen kunnen worden. De eerste signalen zijn positief, zegt De Vrieze: ‘Uit de eerste tientallen contacten blijkt dat de overgrote meerderheid erg tevreden is over de gesprekjes via de app.’

De Whatsapp-service is op werkdagen beschikbaar van 9.00 uur tot en met 17.00 uur. Klanten worden via de mobiele website van het energiebedrijf geattendeerd op het nieuwe servicekanaal.

Met Whatsapp kunnen mensen een-op-een of in groepen berichten, foto’s en video’s uitwisselen. In tegenstelling tot sms- en mms-berichten is daarvoor alleen internetverbinding nodig. Whatsapp, dat eigendom is van Facebook, heeft in Nederland 9,5 miljoen gebruikers.

Bron:Essent